Jump to content

Το σύμπαν της τέχνης και οι τέχνες τ' ουρανού


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντήσεις 11.2k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

GLASS GRINDING TELESCOPE ASTRONOMY OPTICAL ANTIQUE ART PRINT (POSTER)

 

mentoreight103.jpg

LoginImage.png

The goal of planetary imaging is not to acquire beautiful images, but to capture useful scientific data !

https://www.e-astronomer.com - Ιωάννης Α. Μπούχρας

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

To Eureka είναι ένα πεζό ποιημα του Edgar Allan Poe όπου παρουσιάζει ένα δικό του μοντέλο του σύμπαντος το οποίο αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλούς αστροφυσικούς ώστε να διατυπώσουν το κοσμολογικό μοντέλο το οποίο γνωρίζουμε σήμερα. Είναι απίστευτο συναίσθημα όταν συνειδητοποιείς ότι τέχνη και επιστήμη δεν είναι εντελώς ξεχωριστά χωράφια και πως όλοι οι άνθρωποι σε κάποια στιγμή τη ζωή τους νιώθουν την ανάγκη να τοποθετηθούν μέσα στο σύμπαν.. .

 

Ολόκληρο το κείμενο θα το βρείτε εδώ

http://xroads.virginia.edu/~hyper/poe/eureka.html

Επίσης υπάρχει και μια πολύ καλή δουλεία πάνω σε αυτό το κείμενο με τίτλο Edgar's ''Allan Poe cosmology in Eureka''

http://www.insapvii.org/ConferencePresentations/molaro_poe_insapvii.pdf

Καλή ανάγνωση..

Every other science than Logic is the science of certain concrete relations. Arithmetic, for example, is the science of the relations of number -- Geometry, of the relations of form -- Mathematics in general, of the relations of quantity in general -- of whatever can be increased or diminished. Logic, however, is the science of Relation in the abstract -- of absolute Relation -- of Relation considered solely in itself. An axiom in any particular science other than Logic is, thus, merely a proposition announcing certain concrete relations which seem to be too obvious for dispute -- as when we say, for instance, that the whole is greater than its part: -- and, thus again, the principle of the Logical axiom -- in other words, of an axiom in the abstract -- is, simply, obviousness of relation. Now, it is clear, not only that what is obvious to one mind may not be obvious to another, but that what is obvious to one mind at one epoch, may be anything but obvious, at another epoch, to the same mind. It is clear, moreover, that what, to-day, is obvious even to the majority of mankind, or to the majority of the best intellects of mankind, may to-morrow be, to either majority, more or less obvious, or in no respect obvious at all. It is seen, then, that the axiomatic principle itself is susceptible of variation, and of course that axioms are susceptible of similar change. Being mutable, the "truths" which grow out of them are necessarily mutable too; or, in other words, are never to be positively depended upon as truths at all -- since Truth and Immutability are one.

It will now be readily understood that no axiomatic idea -- no idea founded in the fluctuating principle, obviousness of relation -- can possibly be so secure -- so reliable a basis for any structure erected by the Reason, as that idea -- (whatever it is, wherever we can find it, or if it be practicable to find it anywhere) -- which is ir relative altogether -- which not only presents to the understanding no obviousness of relation, either greater or less, to be considered, but subjects the intellect, not in the slightest degree, to the necessity of even looking at any relation at all. If such an idea be not what we too heedlessly term "an axiom," it is at least preferable, as a Logical basis, to any axiom ever propounded, or to all imaginable axioms combined: -- and such, precisely, is the idea with which my deductive process, so thoroughly corroborated by induction, commences. My particle proper is but absolute Irrelation. To sum up what has been advanced: -- As a starting point I have taken it for granted, simply, that the Beginning had nothing behind it or before it -- that it was a Beginning in fact -- that it was a beginning and nothing different from a beginning -- in short, that this Beginning was -- that which it was. If this be a "mere assumption" then a "mere assumption" let it be.

220px-EurekaTitle.jpg.3fff5d27831851b318ea1ef54c2116a5.jpg

molaro_poe_insapvii-1.jpg.1381a7adec8d288ed4e317cbef996a36.jpg

"Κι εσείς άστρα, αιώνες τώρα κάτι θέλετε να μας πείτε, μα σε λίγο ξημερώνει και δεν προφταίνουμε να μάθουμε"

Τάσος Λειβαδίτης, Μικρό βιβλιο για μεγάλα όνειρα

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

A Partial Solar Eclipse over Texas!

APOD 22/5/2012

Υπέροχο, ε;

 

Πραγματικά υπέροχο!

"Κι εσείς άστρα, αιώνες τώρα κάτι θέλετε να μας πείτε, μα σε λίγο ξημερώνει και δεν προφταίνουμε να μάθουμε"

Τάσος Λειβαδίτης, Μικρό βιβλιο για μεγάλα όνειρα

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Βυθίστηκα σε σκέψεις και προβληματισμούς, επιστρέφοντας σπίτι, απολαμβάνοντας το μακρύ "ταξίδι" και τα άλματα του νου, όπου με οδήγησε ένα καλογραμμένο βιβλίο...!

"Ταξίδεψα", λοιπόν, από τον ολιγαρκή και λιτοδίαιτο, στερημένο αρχαϊκό κόσμο, που τόσο λίγο απείχε από τον κόσμο του Ομήρου και που απέχει έτη φωτός απ’ τον δικό μας, στον σημερινό καταναλωτικό και αδηφάγο νεοέλληνα...

Από τα αγαθά (έρωτας, αγάπη, αφοσίωση, οικογένεια, φιλία), που στα χρόνια του εγωισμού και της πλεονεξίας που ζούμε, υπάρχουν "εν ανεπαρκεία", στην τιμωρία του Ερισύχθονα...

Από την αναζήτηση ρεκόρ, μεγέθους και ποσότητας, στο μέτρο και στην ποιότητα...

Από το βιασμό της Φύσης, στη συνειδητοποίηση της κοινής πατρίδας όλων: του πλανήτη μας...

Από την ουσιαστική ανάγκη που έχουμε τον Άλλο, αφού ένα τουλάχιστον κοινό μας δένει: η θνητότητά μας...

Αλλά τέτοια είναι η ζωή μας: πλασμένη αχώριστα από σκοτάδι και από φως. "Αγγελικό και μαύρο φως", που λέει και ο συγγραφέας!

 

Τι ωραία που κλείνει μια δύσκολη μέρα, με την εξαιρετική παρουσίαση ενός πάρα πολύ ενδιαφέροντος βιβλίου! Ο Γιάννης Κιουρτσάκης παρουσιάζοντας το τελευταίο του βιβλίο, μας μίλησε και για το άμορφο μυθικό χάος, που σαν μήτρα γόνιμη εγκυμονεί πάντα κάποια Δημιουργία, θυμίζοντάς μου το "Ήτοι μεν πρώτιστα Χάος γένετ’. Αυτάρ έπειτα Γαί’ ευρύστερνος πάντων έδος ασφαλές αιεί αθανάτων..." του Ησίοδου.

 

"Το ζητούμενο του ανθρώπου", Γιάννης Κιουρτσάκης εκδ. Πατάκη

1024397408_.jpg.58cd50dc506c17c05baa14282f200cc4.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Σύγχρονο έργο Tέχνης η Σπιναλόγκα!

Ο καταξιωμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης Κώστας Τσόκλης, προσθέτει τις τελευταίες πινελιές με το χρωστήρα της Tέχνης του, στους καθρέφτες της θολωτής στοάς εισόδου στην οχυρή νησίδα της Σπιναλόγκας.

Συμβολικότατο το κυρίαρχο υλικό του: οι καθρέφτες! Ήταν το μοναδικό υλικό, που απουσίαζε από τους χανσενικούς, για να μη βλέπουν τα παραμορφωμένα τους πρόσωπα...

 

Στη σημερινή συγκυρία της χώρας μας, ίσως οι καθρέφτες αποτελούν έναν επίσης εξαιρετικά έξοχο συμβολισμό, για να δούμε ξανά τους αληθινούς εαυτούς μας.

Πόσοι θα αποκωδικοποιήσουν τα πολλαπλά μηνύματα του καταξιωμένου καλλιτέχνη στη Σπιναλόγκα;Πόσοι θα δουν ΚΑΙ το πραγματικό τους είδωλο;...

 

tsoklis_spinaloga_2.jpg.6686485f97710354c503286e7b85e19c.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ένα βίντεο από την προχθεσινή έκλειψη ηλίου και μια...τρυφερή φωτογραφία!

 

Annular Solar Eclipse May 20 2012

mm.jpg.d34f180b2e71493c6235b6f2e76dec89.jpg

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Guest
Αυτή η συζήτηση είναι κλειστή σε νέες απαντήσεις.

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης