Jump to content

Όταν αστροφωτογραφία...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βέβαια αν "δημιουργείς" στο PS αλλάζει το πράγμα... Πές το computer art όμως όχι αστροφωτογραφία τότε να ξέρουμε και τι λέμε... και είμαι μαζί σου.

Κι εσυ πες το chemical art και οχι αστροφωτογραφια και ειμαι κι εγω μαζι σου.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 60
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

αλλιώς θα βγει από τον ένα αστροφωτογραφο αλλιώς από ένα άλλο ,πια από της δυο είναι αστροφωτογραφια ?

 

Και οι δύο ειναι αστροφωτογραφίες απλά η μια είναι υποεκτεθειμένη.

 

Δεν θεωρώ πως κάνεις τέχνη στον σκοτεινό θάλαμο όπως δεν θεωρώ και τέχνη και το εξήγησα παραπάνω γιατί την αστροφωτογράφιση. Δεν πειράζει το εξηγώ και παλι τέχνη στην εικαστική φωτογραφία είναι το να πιάσεις την κατάλληλη στιγμή, τον κατάλληλο φωτισμό, την κατάλληλη έκφραση που είναι στιγμιαία και μην μου αναφέρεις για τις dslr που θα βγάζεις ένα εκατομμύριο καρέ και θα διαλέγεις το κατάλληλο. Απλώς θα διαλέξεις το λάθος σε σχέση με έναν που έχει ταλέντο (δεν μιλώ επι προσωπικού το αναφέρω ως παράδειγμα). Η τεχνική δεν κάνει κανέναν καλιτέχνη όπως δεν γίνεσαι λογοτέχνης αν γράφεις σε pc αντί για χαρτί και μολύβι. Απλώς γράφεις περισσότερα. Τέλος για τα πράσινα νεφελώματα ναι όταν τα βγάζει το Hubble σαφώς και έχουν επιστημονικό ενδιαφέρον όταν γίνονται συρμός και τα βλέπεις συνεχεια σε sites είναι απλώς ακαλαισθησία.

 

ΥΓ Όχι PS ούτε ξέρω ούτε έχω καμμια διάθεση να μάθω.

Facebook Giorgos'' videoastronomy page https://www.facebook.com/videoastronomy/
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Εισαι βαθια γελασμενος αν νομιζεις οτι η φωτογραφια αρχιζει και τελειωνει στο κλικ. Αν ειναι δυνατον να μην θεωρεις τεχνη το σκοτεινο θαλαμο με ολα τα μυστικα του ή το photoshop. Μπες στο site 500px.com ή στα site των κορυφαιων φωτογραφων και δες τα portfolio τους. Βρες μου εστω μια φωτογραφια που δεν εχει περασει απο Photoshop. Ανοιξε ολα τα περιοδικα σπιτι σου, απο national geographic μεχρι cosmopolitan και ψαξε κι εκει για μια αγνη απειραχτη φωτογραφια. Μιλας εκ του ασφαλους αφου δεν εισαι επαγγελματιας φωτογραφος προφανως, γιατι αν ησουν θα ησουν χρονια ανεργος. Βλεπω παππουδες φωτογραφους απ' ολο τον κοσμο που ηταν κορυφαιοι με τα φιλμ και παραμενουν κορυφαιοι με τις ψηφιακες γιατι δεν εκατσαν απραγοι και εξελιξαν αυτο που αγαπουσαν. Ουτε ενας απο αυτους δεν θα γυρναγε πισω στο φιλμ και μαλιστα οι φωτογραφιες τους εχουν απογειωθει. Τεχνη ειναι να συνεπαρεις τον αλλον, να δει το εργο σου και να ταξιδευσει. Ολα τα αλλα ειναι αρλουμπολογιες. Ευτυχως τετοιες αποψεις τεινουν να εκλειψουν.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ο θάλαμος ειναι για να βελτιώσει τεχνικές ατέλειες του κλικ το ίδιο και το PS. Χωρίς κλικ δεν υπάρχει φωτογραφία τέλος. Διάβασε κάπου για την αποφασιστική στιγμή του Bresson θα καταλάβεις πολλά. Τώρα εσύ συνέχισε να παράγεις "τέχνη" με νεφελώματα που κάτι εκατομμύρια χρόνια την ίδια έκφραση έχουν.

 

Η φωτό του Bresson θολή η ανθρώπινη φιγούρα σωστά; και ο άνρθωπος κινείται προς τα έξω από το κάδρο... Αλλά τι να πεις "ψευτοκουλτουριάρης" κι αυτός μάλλον έτσι;

bresson_behind.jpg.395dbf70cd02792d0e8859d3456a2714.jpg

Facebook Giorgos'' videoastronomy page https://www.facebook.com/videoastronomy/
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Κάνεις πως δεν καταλαβαινεις μαλλον ή υπεκφευγεις να απαντησεις στην ουσια του πραγματος. Απ' ολα αυτα που σου εγραψα μου απαντας οτι ολη η ουσια ειναι τη στιγμη του κλικ, λες και ειμαι κανενα παιδακι που πρωτη φορα επιασε μηχανη στα χερια του. Αυτο που σου λεω ειναι οτι ο Bresson σημερα θα τραβαγε με ψηφιακη, θα εβγαζε καλυτερες φωτογραφιες και θα ηταν μαστορας του photoshop για να μπορεσει να αναδειξει κι αλλο τα διαμαντια που θα τραβαγε. Τωρα αν εσυ ψαχνεις νομους των τριων και φωτισμους rembrandt στα νεφελωματα για να τα χαρακτηρισεις ως τεχνη, σου λεω πως η υφη τους, η δομη τους και τα χρωματα τους, ειναι ικανα ωστε να τα χαρακτηρισουν ως εργο τεχνης, πολυ περισσοτερο μαλιστα απο το περιστερακι που τραβηξες με την SLR σου με το ασπρομαυρο φιλμ.
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ο Bresson δεν ασχολούνταν να εμφανίσει ούτε να τυπώσει τα αρνητικά του.

 

Απ' ολα αυτα που σου εγραψα μου απαντας οτι ολη η ουσια ειναι τη στιγμη του κλικ

 

Ναι και το ξαναλέω για να το εμπεδώσεις.

Facebook Giorgos'' videoastronomy page https://www.facebook.com/videoastronomy/
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Είσαι πολυ ιδιαίτερο αγόρι...

 

Κάποιες απόψεις της μεταφέρεις σε προσωπικό επίπεδο.

Φωτογραφία καλώς ή κακώς είναι η άποψη του φωτογράφου σε αυτό που έχει απέναντί του. Από την ώρα που μια φωτογραφία μεταφερθεί σε πρόγραμμα επεξεργασίας τότε παύει να είναι η άποψη του φωτογράφου για τον κόσμο γύρω του και είναι η άποψη του φωτογράφου για αυτή, καθεαυτή τι φωτογραφία. Έκει ανάγετε ο θαυμασμός μου για τον Aldo Radrizzani.

"Όταν οι άγιοι βγαίνουν για βόλτα πάνε όπου θέλουν χωρίς τον Χριστό."

 

www.astronewbie.com

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

ομολογώ πως πολλά απ'τα παραπάνω με θλίβουν.

 

Όπως και να'χει.. παραθέτω μέρος της εισαγωγής του " Χρονικού της Τέχνης ", του Gombrich, Με την ελπίδα ότι θα βοηθήσει.

 

192942336_769-Gombrich.thumb.jpg.75a6539bda84553bad141a0a4e2bd368.jpg

Gombrich, Story of Art

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η αστροφωτογραφια σαφεστατα ειναι τεχνη.

 

Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον το θέμα, αλλά η αφορμή του ποστ μου είναι η παραπάνω άποψη που διατυπώθηκε.. :)

 

Αρχικά, καταλαβαίνω τον προβληματισμό του συντάκτη του θέματος ότι η Αστροφωτογράφηση έχει γίνει αρκετά πιο τυποποιημένη διαδικασία, που όλο το βάρος του εγχειρήματος πέφτει στην επεξεργασία. Πολλές φορές δε, γίνεται τέτοια η επεξεργασία των χρωμάτων είναι τόσο έντονη που χάνεται κάθε μέτρο, καταλήγοντας να βλέπεις μια φωτογραφία με χρώματα χωρίς να δίνουν ιδιαίτερο νόημα..Συμφωνώ πως η εξέλιξη είναι αναγκαία και μας έχει προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα , και κυρίως στο κομμάτι της φωτογραφίας και της Αστροφωτογραφίας (ευκρινείς εικόνες κλπ) αλλά δεν παύει να υπάρχουν ακραίες περιπτώσεις που φθάνουν στο όριο της ακαλαισθησίας..

 

Όσο για το αν η Αστροφωτογραφία είναι τέχνη, ΟΧΙ δεν είναι..Τέχνη δεν σημαίνει απλά ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα..Πχ. Το νεφέλωμα παραπάνω, φωτογραφήθηκε με συγκεκριμένη διαδικασία, συγκεκριμένο εξοπλισμό και επεξεργάστηκε με συγκεκριμένο τρόπο..Το γεγονός ότι έπαιξε λίγο παραπάνω με τα χρώματα ο φωτογράφος δεν σημαίνει ότι είναι τέχνη..Το αντικείμενο φωτογράφησης είναι εκεί..Το κάδρο που θα βγει συγκεκριμένο..Δεν υπόκεινται σε κανένα είδος δημιουργικότητας και φαντασίας..Ενώ η φωτογραφία που παρέθεσε ο giorgiosgr είναι τέχνη διότι ο φωτογράφος έβαλε την φαντασία του να χτίσει όλο το σκηνικό, να το τραβήξει υπό συγκεκριμένη γωνία κλπ..για να βγει αυτό το αποτέλεσμα..

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Άγγελος Μακρής

 

www.aggelosmakris.com

www.facebook.com/aggelosmakrisnightscapes

www.instagram.com/aggelos_makris

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το θέμα έχει συζητηθεί-αναλυθεί και στο παρελθόν... http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=15671&highlight=%C1%F3%F4%F1%EF%F6%F9%F4%EF%E3%F1%E1%F6%DF%E1+%F4%DD%F7%ED%E7

 

Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο δεν μπορούμε να αποδεχθούμε ΌΛΟΙ πως το θέμα έχει ΚΑΙ την υποκειμενική του διάσταση.. (?)

Ποιο είναι το ζητούμενο δηλαδή; Το πως θα ονομάσει ο καθένας μας την αστροφωτογραφία ή το σκοπό τον οποίο πρέπει να εξυπηρετούν

τόσο η αστροφωτογραφία όσο και η αστροπαρατήρηση; Προσωπικά πιστεύω πως ο σκοπός (θα έπρεπε να) είναι η διάδοση της ερασιτεχνικής

αστρονομίας. Ας επικεντρωθούμε σ'αυτό που είναι και το σημαντικότερο λοιπόν κι ας κρατήσουμε τις ταμπέλες για τους εαυτούς μας.

 

Είσαι πολυ ιδιαίτερο αγόρι...

Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά νομίζω πως πρέπει τουλάχιστον να τον σεβαστείς σαν συνομιλητή και σαν έναν άνθρωπο που

σου ρίχνει 10 χρόνια στο κεφάλι κι έπειτα για την πολυετή πείρα του αλλά και τις γνώσεις που "κουβαλάει" πάνω στο αντικείμενο.

Θα μπορούσες κάλλιστα να του στείλεις ένα πμ εκφράζοντας την παραπάνω άποψη και να το συζητήσετε εκεί το θέμα.. =;

“Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The important thing is to not stop questioning.”

― Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Το θέμα έχει συζητηθεί-αναλυθεί και στο παρελθόν... http://www.astrovox.gr/forum/viewtopic.php?t=15671&highlight=%C1%F3%F4%F1%EF%F6%F9%F4%EF%E3%F1%E1%F6%DF%E1+%F4%DD%F7%ED%E7

 

Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο δεν μπορούμε να αποδεχθούμε ΌΛΟΙ πως το θέμα έχει ΚΑΙ την υποκειμενική του διάσταση.. (?)

Ποιο είναι το ζητούμενο δηλαδή; Το πως θα ονομάσει ο καθένας μας την αστροφωτογραφία ή το σκοπό τον οποίο πρέπει να εξυπηρετούν

τόσο η αστροφωτογραφία όσο και η αστροπαρατήρηση; Προσωπικά πιστεύω πως ο σκοπός (θα έπρεπε να) είναι η διάδοση της ερασιτεχνικής

αστρονομίας. Ας επικεντρωθούμε σ'αυτό που είναι και το σημαντικότερο λοιπόν κι ας κρατήσουμε τις ταμπέλες για τους εαυτούς μας.

 

Αγαπητέ Δημήτρης Μ.

 

Καταρχήν προσωπικά δεν γνώριζα ή δεν θυμόμουν ότι υπήρχε ένα παρόμοιο θέμα το οποίο δημιουργήθηκε πριν 1 χρόνο +..Όποτε ήταν λίγο δύσκολο να το σκεφτώ και να ανατρέξω πίσω στα θέματα..

Προσωπικά η όλη συζήτηση περισσότερο μου ξεκαθάρισε κάποια πράγματα που είχα στο μυαλό μου..Θα ήθελα να τονίσω, πως σέβομαι την δουλειά των αστροφωτογράφων και πολλές φορές και εγώ ίδια μένω έκθαμβη από το αποτέλεσμα και την δουλειά :!: Απόψεις εκφράζονται θέλω να πιστεύω χωρίς κάποιο ιδιοτελή σκοπό ή προσωπική έριδα :)

 

Φιλικά,

 

:D

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά νομίζω πως πρέπει τουλάχιστον να τον σεβαστείς σαν συνομιλητή και σαν έναν άνθρωπο που

σου ρίχνει 10 χρόνια στο κεφάλι κι έπειτα για την πολυετή πείρα του αλλά και τις γνώσεις που "κουβαλάει" πάνω στο αντικείμενο.

 

Εχεις απολυτο δικιο και το ποστ διεγραφη. Ζητω συγνωμη γιατι ισως εκανε χιουμορ σε καποια πραγματα και το αντιληφθηκα ως ειρωνεια.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Γιώργο ξεκίνησες το θέμα διότι σε ενοχλούν τα μόνιτορ στο βουνό και βρίσκεις που δεν έχουν θέση εκεί και δεν θεωρείς αστροφωτογραφία την φωτογραφία μετά απο στακαρίσματα κλπ. Κατέληξες όμως να λές οτι ουσιαστικά η αστροφωτογραφία δεν είναι φωτογραφία. Και σου είπα εγώ οτι η αστροφωτογραφία έτσι και αλλιώς δεν είναι συμβατική φωτογραφία. Ο σκοπός της αστροφωτογραφίας είναι να αναδείξει το αντικείμενο όσο καλύτερα γίνεται με όσο περισσότερη λεπτομέρεια γίνεται κλπ. Αλλιώς άν ήταν έτσι θα τραβάγαμε φωτογραφίες του 1 sec και θα αποτυπωνόταν ότι βλέπει και το μάτι και ίσως λιγότερο. Αλλά είναι αυτός ο σκοπός της αστροφωτογραφίας? Όχι, είναι αυτός που έγραψα παραπάνω να αναδείξει το αντικέιμενο όσο γίνεται καλύτερα και αυτό έχεις κάνει και εσύ με φιλμ με μεγάλο ή μικρό asa και κάμποσα δευτερόλεπτα ή λεπτά έκθεσης. Αυτό λοιπόν για εσένα είναι αστροφωτογραφία, αλλά οι μεγαλύτερες ή πιό πολλές εκθέσεις δεν είναι? Δές λοιπόν γιατί γίνεται το στακάρισμα και ποιά η διαδικασία της αστροφωτογράφησης.

 

Καταρχάς όπως σε όλες τις μηχανές έτσι και στις ccd η έκθεση αρχίζει με ένα "κλίκ" άσε που υπάρχουν και ccd με μηχανικό κλείστρο που ακούς και το κλίκ. Η ccd έχει ψύξη έτσι ώστε να μειώνεται ο θερμικός θόρυβος απο τις εκθέσεις παραπάνω των λίγων sec. Παίρνουμε πολλά καρέ για να τα στακάρουμε ώστε να φύγει ο τυχαίος θορυβος στη φωτογραφία. Θέλουμε το αποτέλεσμα να είσαι όσο καθαρό γίνεται. Παίρνουμε flats για τον ίδιο λόγο. Εξαλείφουμε όλα αυτά που αλλοιώνουν την τελική φωτογραφία μέσω αυτών των τεχνικών. Έπειτα αρχίζει η επεξεργασία. Εκεί αναδυκνείουμε την φωτογραφία μας με τα levels οποιουδήποτε προγράμματος για να εμφανιστεί αυτό που έχει καταγραφεί. Κάνουμε διόρθωση χρώματος με συγκεκριμένες τεχνικές ώστε το χρώμα να είναι όσο πιό κοντά γίνεται σε αυτό που η κάμερα θα αποτύπωνε στο ζενίθ, χωρίς πολλές παρεμβολές ατμόσφαιρας άμα είναι χαμηλά ο στόχος κλπ. και γενικά να είναι πιό σωστό το χρώμα φροντίζοντας τα φίλτρα μας να είναι στη σωστή αναλογία ή το bayer matrix στις έγχρωμες να έρχεται κοντά στη φωτογράφηση με φίλτρα που είναι πιό ακριβής άν η αναλογία είναι σωστή, καθοτι το bayer matrix σε πολλές μηχανές δίνει παραπάνω πράσινο. Κατόπιν υπάρχουν πολλές τεχνικές ώστε τα αστέρια να είναι όσο πιό σωστά γίνεται, δηλαδή όχι καμμένα αλλά και να εμφανιστεί το φυσικό χρώμα τους. Το ίδιο και για τον στόχο. Εκεί κάνουμε τεχνικές sharpening για να αναδειχθεί η λεπτομέρεια του κλπ.

 

Όλα αυτά γίνονται για την αποτύπωση ενός στόχου και την όσο γίνεται πιό καθαρή και πιστή αποτύπωσή του. Τίποτε απο όλα αυτά δεν χαλάει το αντικέιμενο, αντιθέτως, αρκεί η τεχνική να γίνεται σωστά. Γι αυτό βλέπεις και λάπτοπ στο βουνό γιατί στο βουνό η φωτογράφηση γίνεται πιό καλή, μέσα από φωτορύπανση γίνονται πολύ περισσότερες διαδικασίες και μαιμουδιές για να φύγει ο θόρυβος και έτσι βλέπεις αλλοιωμένη μία φωτογραφία με πολύ μείωση θορύβου ας πούμε και γενικά πολλά αμυδρά πράγματα δεν αποκαλύπτονται, ή απλά πιό λίγο.

 

Οπότε Γιώργο, η φωτογράφηση όπως στην περιέγραψα είναι μία εξέλιξη της απλής φωτογράφης όπως κάνεις εσύ και πολλοί άλλοι. Άν χρησιμοποιήσεις dslr θα υπάρχει θερμικός θόρυβος, οπότε η φωτογραφία αλλοιώνεται λίγο έτσι και αλλιώς, γι'αυτό υπάρχουν οι ψυχόμενες κάμερες. Και με την φιλμάτη φωτογράφηση δεν στακάρεις. Η ψηφιακή έχει ένα σωρό ευκολίες και πλεονεκτήματα που τα έχουμε πεί και τα ξέρουμε. Σύν οτι πλέον οι ψηφιακές κάμερες είναι των πολλών mega pixel. Έτσι χρησιμοποιούνται και για πόστερ και για όλα.

 

Σε ενοχλούν λές τα μόνιτορ στο βουνό, αυτό δεν σε εμποδίζει απο το να παρατηρήσεις άν γίνεται σωστά η συννενόηση και τηρούνται κάποιοι κανόνες. Είναι σαν να λές οτι πάς να δείς παπαγάλους στον αμαζόνιο και σε ενοχλέι ο φωτογράφος δίπλα που τους φωτογραφίζει.

 

Η αστροφωτογράφηση είναι φωτογραφία και είναι και τεχνική. Για τέχνη δεν ξέρω και προσωπικά δεν με ενδιαφέρει το πώς θα την ονομάσεις. Όσο για τις φωτογραφίες με Hubble παλλέτα κλπ, ναι οκ είναι άλλο χρώμα αλλά το αντικείμενο παραμένει αναλλοίωτο, απλώς είναι άλλη παρουσίαση, υποκειμενικό άν αρέσει ή όχι και μήν ξεχνάς οτι είναι μέσα απο φίλτρα που αναδυκνείουν και άλλα φάσματα, υδρογόνο κλπ. Φυσικά μήν ξχενάμε οτι κάποιος μπορεί απλά να θέλει να πάρει μερικές απλές φωτογραφίες και θα είναι ευχαριστημένος γιατί δεν είναι ο σκοπός του η φωτογράφηση όπως την περιέγραψα παραπάνω ή απλά δεν μπορεί να πάρει και τον εξοπλισμό λόγω κόστους. Δε τον μειώνει σε τίποτε αυτό, το χόμπυ του κάνει.

 

Αλλά δεν μπορεί ένας που ψαρεύει στα ανοιχτά να πάει σε έναν που ψαρεύει στην προκυμαία και να τον κοροιδεύει, ή αυτός που είναι στην προκυμαία να λέει οτι άλλος δεν είναι πιά ψάρεμα αυτό γιατί χρησιμοποιεί λιθρίνι για να πιάσει τόνο και όχι ψωμί για να πιάσει λιθρίνι.

starrynights.blog
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά νομίζω πως πρέπει τουλάχιστον να τον σεβαστείς σαν συνομιλητή και σαν έναν άνθρωπο που

σου ρίχνει 10 χρόνια στο κεφάλι κι έπειτα για την πολυετή πείρα του αλλά και τις γνώσεις που "κουβαλάει" πάνω στο αντικείμενο.

Θα μπορούσες κάλλιστα να του στείλεις ένα πμ εκφράζοντας την παραπάνω άποψη και να το συζητήσετε εκεί το θέμα.. =;

 

Όπως ο Γιώργος σέβεται το κόπο και το χρόνο του κάθε ΑΣΤΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ μέσα σε αυτό το φόρουμ έτσι :?: :?:

=; =; =D> =D>

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά νομίζω πως πρέπει τουλάχιστον να τον σεβαστείς σαν συνομιλητή και σαν έναν άνθρωπο που

σου ρίχνει 10 χρόνια στο κεφάλι κι έπειτα για την πολυετή πείρα του αλλά και τις γνώσεις που "κουβαλάει" πάνω στο αντικείμενο.

Θα μπορούσες κάλλιστα να του στείλεις ένα πμ εκφράζοντας την παραπάνω άποψη και να το συζητήσετε εκεί το θέμα.. =;

 

Όπως ο Γιώργος σέβεται το κόπο και το χρόνο του κάθε ΑΣΤΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ μέσα σε αυτό το φόρουμ έτσι :?: :?:

=; =; =D> =D>

 

Δεν νομίζω ότι ο Γιωργος μίλησε ειρωνικά σε προσωπικό επίπεδο, απλά όσο αφορά το θέμα της αστροφωτογραφίας. Βεβαια, εφόσον ήδη ήταν αρκετά ευγενικός ο Thedkar κ ζήτησε συγνώμη δεν θέλω να ανακινήσω το θέμα του σεβασμού άλλο, διότι κάνουμε συζήτηση κ δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα σεβασμού, απλά απόψεων από ανθρώπους που ίσως έχουν λίγο περισσότερο δικαίωμα από πολλούς να τις εκφράζουν, διότι απλά ασχολούνται πολύ περισσότερο χρόνο.

PixInsight 1.8 RC7

 

Δημήτρης Πλατής

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά νομίζω πως πρέπει τουλάχιστον να τον σεβαστείς σαν συνομιλητή και σαν έναν άνθρωπο που

σου ρίχνει 10 χρόνια στο κεφάλι κι έπειτα για την πολυετή πείρα του αλλά και τις γνώσεις που "κουβαλάει" πάνω στο αντικείμενο.

Θα μπορούσες κάλλιστα να του στείλεις ένα πμ εκφράζοντας την παραπάνω άποψη και να το συζητήσετε εκεί το θέμα.. =;

 

Όπως ο Γιώργος σέβεται το κόπο και το χρόνο του κάθε ΑΣΤΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ μέσα σε αυτό το φόρουμ έτσι :?: :?:

=; =; =D> =D>

Το ότι η άποψη του διαφέρει σε κάποια ζητήματα, υποδεικνύει έλλειψη σεβασμού; Προσωπικά διαφωνώ σε κάποια από αυτά που γράφει ο Γιώργος

και το γνωρίζει καλά μιας και τα έχουμε συζητήσει κι από κοντά. Η παράθεση στο σχόλιο του φίλου μας έγινε καθαρά για το χαρακτηρισμό

που χρησιμοποίησε απέναντι στο πρόσωπό του και θα έκανα το ίδιο για οποιονδήποτε άλλο εδώ στο φόρουμ.

 

Η τοποθέτηση του Στάθη πάντως, πιστεύω πως είναι από τις σωστότερες που έχουν γραφτεί μέχρι στιγμής επί του θέματος.

“Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The important thing is to not stop questioning.”

― Albert Einstein

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

a) Όσα δεν φτάνει η αλεπού....

β) Αυτά να τα πείτε σε όλα τα επίγεια επαγγελματικά τηλεσκόπια όπως και στα διαστημικά που λυπάμαι που θα σας απογοητεύσω όλα έχουν CCD, φίλτρα και πήγαν την αστρονομία και την επιστήμη τεράστια άλματα μπροστά μέσα σε 2 δεκαετίες.

Τώρα οι "νοσταλγοί του rock & roll" ας μείνουν στο film και γιατί όχι στις φωτογραφικές πλάκες του 1900 βγάζοντας ξεπλυμένα astro-κάδρα.

 

Όλα αυτά περί τέχνης και μη είναι ανούσια..

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Άγγελε δεν τις κοιτάζω τις αστροφωτογραφίες που αν δώσεις τον ίδιο εξοπλισμό σε δέκα ανθρώπους θα δεις δέκα διαφορετικά αποτελέσματα, γιατί με αφήνουν αδιάφορο οι 5000 ώρες λήψης που μπορεί να έχουν βγει πέρυσι πρόπερσι και φέτος και δεκαπλάσιες ώρες επεξεργασίας για να "φτιάχνεται" ένα ένα άστρο στο photoshop. Γιατι αδιαφορώ για τα "hubble palets" με τα βιολετί άστρα και τα πράσινα νεφελώματα (είναι και ακαλαίσθητα συν τοις άλλοις)... γιατι δεν θεωρώ αστροφωτογραφία το είδωλο με μαυρόασπρη CCD σε τηλεσκόπιο και την "πληροφορία χρώματος" απο DSLR με τηλεφακό ή ακόμα και απο φωτό με φίλμ(!!!) τα έχω δει και αυτά ή και "ερασιτεχνικές" αστροφωτό περιοδικών που έχουν βγει με εξοπλισμό που το κόστος του δεν θα με έκανε να τον χαρακτηρίσω ερασιτεχνικό. Στο τελευταίο θα πεις πως και η σμιτ του ιταλού δεν ειναι και τόσο ερασιτεχνική αλλά βγάζει ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ. Την ηλεκτρονική απεικόνιση κατά τη γνώμη μου καταχρηστικά την ονομάζουμε και φωτογραφία αλλα αυτό είναι άλλο θέμα...

ΥΓ αυτό που λέω σε έναν νεοεισερχόμενο που θα αρχίσει να ρωτάει για αστροφωτογραφία η απάντησή μου ειναι ξέχνα την αστροφωτογραφία και άρχισε να παρατηρείς. Μετά βλέπεις... Αν αρχίσει με αστροφωτογραφία θα βλέπει μόνιτορ και στο βουνό και δεν θα έχει ποτέ νυχτερινή όραση να παρατηρήσει τον ουρανό!

 

Δημήτρη Μ.(για να μην μπερδευόμαστε)αν στο συγκεκριμένο ποστ διακρίνεις έστω και ελάχιστη δόση σεβασμού προς τους σατανιστές(αστροφωτογράφους):mrgreen: :mrgreen: εγώ δεν θα πω άλλη λέξη.

 

απλά απόψεων από ανθρώπους που ίσως έχουν λίγο περισσότερο δικαίωμα από πολλούς να τις εκφράζουν, διότι απλά ασχολούνται πολύ περισσότερο χρόνο.

 

Δημήτρη τα μπέρδεψες λιγάκι.Δεν είμαστε στον στρατό φίλε και αυτό δεν λέγεται δημοκρατία!!! Δεν πιστεύω οτι ο Γιώργος έχει περισσότερα διακαιώματα από τον οποιονδήποτε εδώ μέσα.Σέβομαι τις γνώσεις του και την πορεία του στο ΧΟΜΠΙ(άλλωστε το γνωρίζει) αλλά απαιτώ και εκείνος να σεβαστεί τον δικό μου-και όχι μόνο- κόπο.

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Στάθη ξέρω για ποιο λόγο γίνεται και το στακάρισμα και τα darks και τα flats. Το θέμα δεν είναι εκεί (που προσωπικά το βρίσκω και ευκολότερο και συντομότερο να κάνεις πλέον φωτογράφιση με φιλμ! ειδικά αν έχεις autoguider οπότε όση ώρα και να έιναι η έκθεση δεν έχεις πρόβλημα, στο οποίο παρεμπιπτόντως το σκανάρεις και κάνεις όσο στακάρισμα θέλεις και σε αυτό χωρίς να κατεφεύγεις στον σκοτεινό θάλαμο πλέον) αλλά στο ότι δεν νομίζω πως οι περισσότεροι κάνουν τη διαδικασία που περιγράφεις με σκοπό την ακριβή αποτύπωση αλλά το "καλλιτεχνικό" αποτέλεσμα έτσι με εισαγωγικά.

Συνεπώς υπάρχουν αστροφωτογραφίες που είναι φωτογραφίες (ασχέτως μέσου που τραβήχτηκαν) και αστροφωτογραφίες που δεν είναι καν φωτογραφίες αλλά συρραφή δεδομένων που τα επεξεργάζεται κάποιος κατά βούλησιν.

Στο θέμα της τέχνης να μην επανερχόμαστε σαφώς και δεν είναι μια φωτογραφία που έχει σκοπό την ακριβή αποτύπωση ενός ουράνιου αντικειμένου. Είναι επιστημονική φωτογραφία κάτι ανάλογο με το να φωτογραφίζεις από μικροσκόπιο για παράδειγμα. Ας μην πάρουμε τον βαθύ ουρανό αν πάρουμε τους πλανήτες πχ που όλοι ξέρουν τι ειναι αυτο που βλέπουν τι "καλλιτεχνική" παρέμβαση να κάνεις; Ή την σελήνη και ήλιο. Εκεί δεν διανοήθηκε κανείς να πει πως πρόκειται περί τέχνης... τυχαίο; δεν νομίζω.

Οι φωτό του Aldo Radrizzani έχουν κάτι το "ατόφιο" δεν βρίσκω πιο κατάλληλη λέξη... Για μένα είναι η αστροφωτογραφία στην πιο καθαρή μορφή της... γνήσια και αφτιασίδωτη.... Θα παρομοίαζα την μορφή αυτή αστροφωτογραφίας σαν τη φωτογραφία μιας φυσικά όμορφης γυναίκας που μπορεί να έχει και τα ψεγάδια της σε αντίθεση με ένα μοντέλο στο σαλόνι ανδρικού περιοδικού που είναι φτιασιδωμένο και "φωτοσοπιασμένο". Είναι φωτογραφία που με κάνει να ταυτίζομαι και φιλοσοφικά... λιτότητα, καθαρότητα, αποτέλεσμα. Μου αρέσει και η έλλειψη χρώματος για τον ίδιο λόγο που μου αρέσει και η ασπρόμαυρη εικαστική φωτογραφία. Το χρώμα δρα πολλές φορές σαν ένα "φράγμα" ανάμεσα σε μένα τον θεατή και το θέμα.

Για την φωτό του Bresson όπως προείπα παραβαίνει πολλούς "κανόνες" φλου η φιγούρα... κοιτάζει προς τα έξω από το κάδρο και ίσως και ο φωτισμός να μην είναι και απόλυτα σωστός. Αλλά το ΜΕΓΑΛΟ ταλέντο εκεί φαίνεται ξέρει πότε πρέπει να ΠΑΡΑΒΕΙ τους αισθητικούς κανόνες!!! Και αυτό κάνει τη διαφορά της τέχνης από την τεχνική και ΔΕΝ διδάσκεται. Διότι το ταλέντο γεννιέται δεν γίνεται!

Τόσο η αστροφωτογραφία όσο και η παρατήρηση δεν χρειάζονται κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο, γνώσεις, τεχνικές και παρατηρητικότητα θέλουν που αυτά όποιος έχει διάθεση και υπομονή τα μαθαίνει. Δεν ασκούμε τέχνη στο χόμπυ μας και δεν είμαστε "ταλέντα" ούτε εγώ ούτε κανένας άλλος σε αυτό που κάνουμε, απλά άλλος ασχολείται λιγότερο κι αλλος περισσότερο, αυτό είναι όλο.

Με τον tedkar από μεριάς μου δεν έχω τίποτα ούτε υπάρχει παρεξήγηση ας διαφωνούμε καθένας έχει τις απόψεις του.

Facebook Giorgos'' videoastronomy page https://www.facebook.com/videoastronomy/
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Η μανία με τους ορισμούς είναι ανώφελη. Γιατί τόση διάθεση να βάλουμε ή να αποκαθηλώσουμε ταμπέλες; (Γιώργο σε σένα πάει αυτο! :))

 

Οι ταμπέλες μετράνε ή η ουσία; Και η ουσία είναι πως οι αστροφωτογράφοι αποτυπώνουν τα ουράνια σώματα, το ευχαριστιούνται, οι θεατές απολαμβάνουν τις αστροφωτογραφίες και όλοι είναι ευτυχισμένοι (εκτός αν θέλουν να σκαλώσουν σε λεπτομέρειες ή να παίξουν με τις λέξεις που απλά κάνουν τον κόσμο να συγχυστεί και να χαλάσει χρόνο που θα μπορούσε να τον χαρεί με το χόμπι του!)

 

Φίλοι αστροφωτογράφοι, keep shooting and processing!

:cheesy:

«I have loved the stars too fondly to be fearful of the night». Sarah Williams, The Old Astronomer
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

a) Όσα δεν φτάνει η αλεπού....

 

Ποια είναι η αλεπού και ποια δεν φτάνει;

"Όταν οι άγιοι βγαίνουν για βόλτα πάνε όπου θέλουν χωρίς τον Χριστό."

 

www.astronewbie.com

Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

σαφώς και δεν είναι μια φωτογραφία που έχει σκοπό την ακριβή αποτύπωση ενός ουράνιου αντικειμένου

 

Και όμως Γιώργο έτσι είναι, η αστροφωτογραφία έχει ως σκοπό την αποτύπωση του αντικειμένου όσο γίνεται καλύτερα και αυτό σημαίνει να αναδειχθούν οι λεπτομέρειες και ότι άλλο μπορεί να υπάρχει το οποίο έχει και επιστημονικό ενδιαφέρον, π.χ η κεντρική διάχυση υδρογόνου στο M82, τα αραιά τμήματα σκόνης και άλλων υλικών γαλαξιών που φέυγουν μακρυά τους, αμυδροί μικροί γαλαξίες στο υπόβαθρο κλπ. Δές π.χ λίγο τις φωτογραφίες που βγάζουνε η ομάδα γερμανών απο τον Σκίνακα και πές μου οτι δεν είναι πολύ καλές και όσο γίνεται πιστές φωτογραφίες. Πληρούν όλες τις προυποθέσεις καθώς δεν έχουν αλλοιώσεις και αναδυκνείουν όλα αυτά που έχουμε πεί. Γι'αυτό υπάρχουν και οδηγοί και ανοίγουμε και τόσα θέματα για το πώς να είναι μία φωτογραφία σωστότερη. Στην αστροφωτιογράφηση δεν υπάρχει αυτό που υπάρχει στην επίγεια φωτογράφηση που θέλουμε να αποτυπώσουμε αυτά που βλέπουμε όπως τα βλέπουμε, η αστροφωτογράφηση παίζει με μακρές εκθέσεις για την ανάδειξη των αντικειμένων.

 

EDIT: Είδα και τα υπόλοιπα που έγραψες. Μήν μπλέκεις την φωτογραφία με την αστροφωτογραφία, είναι διαφορετικά πράγματα με διαφορετικούς κανόνες, το είπαμε.

starrynights.blog
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Ποια είναι η αλεπού και ποια δεν φτάνει;

 

Προφανώς τα πράσινα σαν χλοοτάπητα νεφελώματα :mrgreen: μερικών που νομίζουν πως είναι hubble.

 

Τώρα οι "νοσταλγοί του rock & roll" ας μείνουν στο film και γιατί όχι στις φωτογραφικές πλάκες του 1900 βγάζοντας ξεπλυμένα astro-κάδρα.

 

Τα προτιμώ από τις 7 ώρες έκθεση (και 10007 ή και περισσότερες ώρες) στο pc για να βγουν "όπως πρέπει" (διάβασε όπως μου αρέσει εμένα). Δεν είναι μεμπτόν καθένας κάνει το γούστο του και δικαίωμά του, αλλά για γίγαντες σαν τον Barnard να τρέφεις και λίγο σεβασμό. Αλλιώς το goto σου δεν θα ήξερε που είναι αυτά που θέλεις να φωτογραφήσεις.

 

 

Στάθη οι γερμανοί στον Σκίνακα κάνουν πολύ καλή επιστημονική δουλειά αλλά δεν νομίζω να ισχυρίστηκαν ποτέ πως κάνουν και τέχνη.

Facebook Giorgos'' videoastronomy page https://www.facebook.com/videoastronomy/
Σύνδεσμος για σχόλιο
Κοινή χρήση σε άλλους ιστότοπους

Guest
Αυτή η συζήτηση είναι κλειστή σε νέες απαντήσεις.

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Όροι χρήσης